Ilska bland fansen riktas mot u2.com

Igår startade den så kallade "pre-salen" för fans som betalat $40 för att under ett år få ta del av så kallade exklusiva nyheter, ett medlemskort och få den första chansen att köpa biljetter till kommande konserter.

Utan att överdriva kan man säga att mycket gått snett. Personer som ringt bolaget som sålt medlemskapen, Fanfire, har fått reda på att det sålts 90 000 medlemskap vilket sannolikt betyder att organisationen runt U2 sålt mer medlemskap än vad man visste det skulle finnas biljetter.

Förutom denna fadäs (milt uttryckt) har det tekniska runt biljettsläppet fungerat allt annat än bra. Många försökte nå ticketmaster men när deras datorer tappade kontakten med de överbelastade servrarna gick sedan inte deras medlemskod att använda då den betraktades som förbrukad. U2.com har lovat att reda ut detta men frågan är vilken tröst detta är med tanke på att många konserter sålt slut sina förköpsbiljetter.

Flera fansiter har uppmärksammat förhållandena och på den tidigare nedlagda sidan u2page.com har ett öppet brev till U2 publicerats som fångar upp många av de tankar och åsikter som byts mellan fans för tillfället.

Även atu2.com och u2log bjuder på intressant läsning. U2log summerar läget i denna artikel.

2005-01-26 15:52
Uppdaterad: 2005-01-27 16:16

Relaterade nyheter

Meta

  • Se RSS-feed
  • Dela på Facebook
  • Dela på del.icio.us