Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter:

Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Berlin  (läst 1426 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Janne
Medlem

Antal inlägg: 111

E-post
« skrivet: 31 Maj 2017 kl. 14:19:20 »

Hallå!
Vi är ett gäng som åker ner till Berlin, några fler härifrån som ska ner?
Loggat
Starfish
Medlem

Antal inlägg: 97

« Svara #1 skrivet: 13 Juni 2017 kl. 09:58:21 »

Jag åker ner på tisdag morgon!
Loggat
Janne
Medlem

Antal inlägg: 111

E-post
« Svara #2 skrivet: 14 Juni 2017 kl. 17:45:42 »

Vi tar kvällsflyget.
Det blir en höjdare...
Loggat
Starfish
Medlem

Antal inlägg: 97

« Svara #3 skrivet: 15 Juni 2017 kl. 09:52:16 »

Javisst :) jag håller lite koll på den där facebookgruppen (https://www.facebook.com/events/858644610905385/?ti=icl). Hoppas vi kan styra upp en träff över en öl där nere.
Loggat
AlexanderS
Medlem

Antal inlägg: 26

« Svara #4 skrivet: 14 Juli 2017 kl. 11:48:07 »

Sjunde gången jag såg U2 skulle bli den bästa. Visserligen var det ett mindre helvete att stå 3 h 30 min i tidvis ösregn med paraplyer som droppade på en och ett ständigt rävspel för att inte hamna i rygg på arenans längsta snubbe.

Men runt 21 började Larry Mullen sin vandring på catwalken och resterande dryga 130 minuterna var ren lycka. Stod bara några meter rakt framför den lilla scenen och öppningen med SBS, New Years Day, en 11-minuter lång Bad som inte var av denna värld och Pride är utan tvekan det bästa jag har sett i konsertväg och med den här gruppen. Troligen bidrog regnet till den elektriska stämningen och att bandet ville ge lite mer. Bono var i toppslag, även om han inte har registret som på t.ex. 360-tour, och Heroes-delen i Bad var gudomlig, liksom Red Hill Mining Town som kanske var den mest svårsjungna låten i övrigt.

Övriga höjdpunkter var One Tree Hill, och en Exit som exploderade. Och även om inte Beautiful Day, Elevation och Vertigo ser så roliga ut på pappret kanske så går det inte att värja sig.

Det var första gången jag såg U2 utanför Skandinavien och jag vet inte men Globen och Ullevi osv i all ära, men känslan är att det är en annan upplevelse med 70 000 i Berlin, där bandet har en historia och där publiken verkligen kommer från världens alla hörn. Allt som allt en otrolig spelning och upplevelse.
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  

Gå till: