Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter:

Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: NYHET: U2 spelar på RRHOF-jubileum  (läst 4399 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
admin
Administratör
Medlem

Antal inlägg: 129

« skrivet: 10 Augusti 2009 kl. 09:31:21 »

U2 spelar på RRHOF-jubileum

http://www.u2.se/nyhet.php?id=1744
Loggat
edgehog
Nykomling

Antal inlägg: 1

« Svara #1 skrivet: 10 Augusti 2009 kl. 13:01:04 »

Verkar alltså som om U2 och Metallica får tid att träffas och snacka.

Jag undrar om detta skulle kunna generera i någon form av framtida samarbete emellan de båda banden (typ Green Day-samarbetet). Lars Ulrich uttryckte ju för en tid sedan att han önskade spela tillsammans med U2. Han nämde något i stil med att det inte spelade någon roll vart detta skulle ske, en parkeringsplats i Dublin hade varit OK. Något i den stilen sa han om jag minns rätt. Jag tror dock att ett samarbete mellan U2 och Metallica är föga troligt....
Loggat
JakobW
Medlem

Antal inlägg: 344

E-post
« Svara #2 skrivet: 10 Augusti 2009 kl. 14:20:26 »

Verkar alltså som om U2 och Metallica får tid att träffas och snacka.

Jag undrar om detta skulle kunna generera i någon form av framtida samarbete emellan de båda banden (typ Green Day-samarbetet).

Det hoppas jag inte! :P Jag blev aldrig särskilt förtjust i The Saints Are Coming och jag är mycket tveksam till om ett samarbete med Metallica skulle leda till någonting jag skulle uppskatta! ;D
Loggat

If you just close your eyes, you can feel the enemy!
Zoi_Station
Medlem

Antal inlägg: 396

E-post
« Svara #3 skrivet: 10 Augusti 2009 kl. 15:47:57 »

Lars Ullrich needs a gold plated shark tank for his swimming pool!  8)

Det här är riktigt gamla nyheter dock. Jag läste det här någonstans för cirka en månad sen, uppriktigt sagt. :S
Loggat
LenaF
Medlem

Antal inlägg: 1273

Hemsida E-post
« Svara #4 skrivet: 10 Augusti 2009 kl. 18:56:40 »

Jag undrar om detta skulle kunna generera i någon form av framtida samarbete emellan de båda banden (typ Green Day-samarbetet).

Vem vet? De har ju båda en låt som heter "One". :P Men U2 är väl aningens upptagna de närmsta åren kan man tänka. Kul att Lars sa så! Det är väl inte helt vanligt att man liksom blottar sig så. :)
Loggat

Det är aldrig för sent att ge upp!
Night and day
Medlem

Antal inlägg: 794

« Svara #5 skrivet: 11 Augusti 2009 kl. 21:03:17 »

Vem vet? De har ju båda en låt som heter "One". [/quote]

Till och med... båda banden har varsin riktigt, riktigt bra låt som heter ONE. Dock, själva medverkandet i galan är väl att U2 genom åren försökt att aldrig missa en chans som på ett eller annat sätt förstärker deras anseende och position. Subjektivt, visst, men stor del redan av hela Rattle and hum-karusellen uppfattades som ett försök att genom Dylan, BB-King och Beatlessneglingarna placera sig i gott sällskap. Så inte officiellt. Bonos förklaring till RaH-grejen var att de kort och gott ville visa sig själva som fans till andras musik. En uppenbar risk för misstolkningar av denna ambition torde varit självklar.
Loggat
JoshuaTree
Medlem

Antal inlägg: 1137

319719250 figgedenbigge@hotmail.com
Hemsida E-post
« Svara #6 skrivet: 27 Augusti 2009 kl. 11:43:21 »

Det kommer även släppas en rejäl dvd-box i samband med jubileet där man kan få se U2 framföra Pride samt I Still Haven't Found (tillsammans med Bruce Springsteen).

Här finns hela låtlistan:
http://www.twofeetthick.com/2009/08/ed-ved-on-rock-roll-hall-dvd-set/
Loggat

Stuck inside of Laholm with the Bono blues again
Mulle
Medlem

Antal inlägg: 274

« Svara #7 skrivet: 27 Augusti 2009 kl. 13:44:08 »

Det kommer även släppas en rejäl dvd-box i samband med jubileet där man kan få se U2 framföra Pride samt I Still Haven't Found (tillsammans med Bruce Springsteen).

Här finns hela låtlistan:
http://www.twofeetthick.com/2009/08/ed-ved-on-rock-roll-hall-dvd-set/

den får man väl ta och införskaffa sen. verkar bli riktigt mycket låtar
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  

Gå till: