Live Nation puffar för turnén

4 Feb
2015
U2: iNNOCENCE + eXPERIEnce TOUR Promotionsvideo (LiveNation)

U2: iNNOCENCE + eXPERIEnce TOUR 2015 (Skärmdump: YouTube/LiveNation)

Under gårdagen laddade konsertarrangören Live Nation upp ett videoklipp på YouTube för att marknadsföra U2:s nya turné iNNOCENCE+eXPERIENCE.

Ta en titt själv efter hoppet där vi också gör några observationer av det man kan se.

Vad får vi reda på i detta korta reklamklipp? Ett par intressanta saker visar det sig – och en del frågetecken.

  • iNNOCENCE + eXPERIENCE-turnén 2015 marknadsförs som en ”banbrytande konsertupplevelse”.
  • Man kommer endast att besöka 19 städer världen över under 2015, vilket är de städer som har bekräftats och utannonserats officiellt.
  • Turnéplanen omnämns i korrekt ordning – utom Barcelona som står med sist?
  • Dublinspelningarna tillhör till synes inte turnéplanen (?). Det skulle innebära ett tjugonde stopp och hemstaden omnämns inte heller i videoklippet.
  • Every Breaking Wave är det enda spåret från Songs of Innocence – med bilder från With or Without You-videon! Varför litar man på klassikerna?
  • Plussymbolen i turnéns namn uttalas som ”och”, d.v.s. iNNOCENCE and eXPERIENCE Tour.

Vad tror ni om turnén? Blir det bara ett fåtal spår från Songs of Innocence? Kommer man att bjuda på en fortsättning utomhus 2016 i nya städer? Spekulera vidare i forumet!

Källa: YouTube.com (via Live Nation)